כיום, ישנם תכסיסים שונים בהם משתמשים חברות על מנת לשווק את מוצריהם. חלק מהתכסיסים הם בעלי אופי שיווקי, ומיועדים למכור לנו טבעות אירוסין על ידי שימוש בטכניקות שונות, המשפיעות על הקנייה שלנו. חלקם יחסית גלויים מאוד, לדוגמא, אתר או חנות שעליהם כתוב "עד 80% הנחה על כל הטבעות". אם נשים לב, למעשה, החנות הזו לא מבטיחה גדולות ונצורות, זאת מכיוון שהיא משתמשת במילה "עד", מה שאומר שיכול להיות שההנחה כרגע תהיה 2%. (בדומה לכך שמישהו יאמר "אני מרוויח את 70,000 שקל, מה שאומר שבגבול העליון שלו הוא 70,000, ויכול להיות שהוא מרוויח 6,000 שקל). מלבד זאת, הצעה שכזו, לא יכולה להיות נכונה, אלא אם כן עד עכשיו הכל היה יקר ב80%! ז"א אם עכשיו אותו בעל חנות מציע הנחה של 80% על טבעות אירוסין, והוא עדיין מרוויח, אז עד עכשיו הוא היה יקר ב80%, ורק עכשיו הוא מוכר במחיר טוב והוגן.
טריק הלחץ
טריק הלחץ, הוא אחד הטריקים הכי ישנים שיש, אך למרבה הפלא, רוב האנשים עדיין ממשיכים ליפול בו. השימוש בטריק זה נועד ליצור מצב בו הלקוח מרגיש מתוח ולחוץ; למעשה, כאשר אנו נכנסים ללחץ, לחץ הדם שלנו עולה, אנו מתחילים להזיע בקצות האצבעות, והמוח עובר למצב פעולה שונה של קבלת החלטות. כאשר הגוף מרגיש במצוקה עקב הלחץ, הוא יחפש כמה שיותר דרכים על מנת להשתחרר ממנו, כאשר המוכר באותה חנות, כביכול, מחזיק במפתח היציאה, שלמרבה הפלא מגולם בכך שהלקוח יקנה את המוצר-ובמקרה שלנו, טבעת אירוסין. לטריק הלחץ יש כמה וריאציות שונות, אחד מהם, הוא לתת ללקוח טבעת אירוסין גדולה ומפתה יותר, ולומר לו ש"במקרה" יש עליה מבצע, והמבצע תקף רק לכמה שעות. כלומר, אם נבוא מחר ונבקש את אותה טבעת אירוסין, היא תעלה יותר. במצב כזה, המוח מחפש הכרעה מהירה, ומידת הפעלת שיקול הדעת היא שגויה. אם נעצור ונחשוב לרגע, נבין שלמעשה אין כאן מבצע מיוחד; למה לבעל החנות לעשות מבצע דווקא בשבילי? הרי הוא כלל לא מכיר אותי. כאשר טריק זה מופעל, חלק מהמוכרים גם נותנים תשובה לשאלה זו, עוד לפני ששאלנו, על מנת ליצור ערעור רגשי אצלנו. לדוגמא: "בגלל שאתה מחדרה וגם אבא שלי גדל בחדרה, אני עושה לך עכשיו את הטבעת הזאת במחיר הזה..אבל זה רק להיום ..", או, דוגמא נוספת, היא:" אתה דתי? גם סבא שלי הוא רב, זה ממש מרגש אותי לראות מישהו דתי..אתה יודע מה, רק בגלל זה המחיר עכשיו בשבילך הוא X, לא יודע למה אפילו.." אם נשים לב, יש סתירה בדבריהם של השניים. שניהם טוענים כי הם עושים לנו מבצע בגלל קשר מסויים שכביכול קיים בינינו, כאשר, קשר זה אינו תלוי בזמן! אם גרנו בחדרה ואכפת לו מאיתנו בגלל זה, הרי שגם מחר נגור בחדרה, ועדיין צריך להיות לו אכפת ולתת לנו את אותו המחיר עבור טבעת אירוסין, ואם הסבא שלו היה דתי, ואנחנו גם דתיים הרי שגם מחר הוא אמור לתת לנו את אותה הנחה (אלא אם כן נחזור בשאלה?).
טריק רגשות אשם
כיוון שמכירת טבעות אירוסין אינה נעשית באותה צורה שמוכרים מוצרים אחרים, כגון, מצרכי מזון, ניקוי, ריהוט וכו', אלא הם נחשבות למוצרי מותרות יקרות מאוד, שנקנים פעם בחיים, הרי שמכירה של טבעת אירוסין היא תכופה הרבה פחות מכל שאר המוצרים שאנו רגילים לקנות. לכן, לקוח ממוצע, עורך סקר שוק מסויים, ומתייעץ עם חברים. תותחי המכירות הנמצאים בחנויות השונות מודעים לזה, ולכן מפתחים כל מיני אסטרטגיות כדי לגרום לאותו לקוח לקנות טבעת אירוסין אצלם ולמנוע ממנו לעבור לחנות הבאה, ולהמשיך את סקר השוק. הטריק של רגשות אשם, נכנס גם הוא לקטגוריית הלחץ, אם כי הוא פועל הצורה מעט שונה; כאן מקור הלחץ עצמו לא יהיה דווקא במחירה של הטבעת, אלא בעוול שגרמנו חלילה לאותו מוכר. התייעצנו איתו במשך חצי שעה והוא הראה לנו דוגמאות, ו"עזב" לקוחות אחרים רק בשבילנו. אותו המוכר ידגיש בפנינו לקראת הסוף כי הוא השקיע בשבילנו הרבה זמן, ויתר על לקוחות אחרים וכו' רק בגלל ש"חשבתי שאתה רציני.." עכשיו הוא למעשה זרק עלינו את חובת ההוכחה, להראות שאנו רציניים, ולא שקרנים חס וחלילה. ואיך אנו