למד על דרוג והערכת יהלומים על פי 4 פרמטרים

ניקיון יהלום בדרגת FL ( נקי לחלוטין)

ניקיון יהלום FL  -היהלום הנקי ביותר

משמעות ההגדרה

משמעות הניקיון FL , הוא קיצור  של המילה  "Flawless"  באנגלית , שמשמעותה "ללא רבב" . כפי המשתמע מן התיאור הנ"ל , יהלומים בקטגוריה זו , הם יהלומים שנמצאו נקיים לחלוטין , אחרי בדיקה קפדנית תחת עינו של גמולוג בבדיקת מיקרוסקופ .

ההבדלים בין יהלום נקי " FL " , ליהלום נקי " " IF

 בניגוד לניקיון "IF" , שמשמעותו היא "Internally Flawless" , כלומר ללא רבב מבחינה פנימית , ניקיון  ה "FL  " מתייחס גם לפני השטח של היהלום העצמו . כלומר, "FL" אומר בקיצור שהיהלום נקי לחלוטין מבפנים , וגם פני השטח שלו חלקים לחלוטין ,ואין עליהם סימני ליטוש או שריטות כלשהן . נדגיש , כי ביהלום "IF"  אין  פגמים גם מבחינה חיצונית , אלא שמבחינה גמולוגית , סימני ליטוש  ביהלום נקי מוגדרים כסוג של הפרעה , אך לא כסוג של פגם הפוגע בניקיון היהלום .

שכיחות דרגת הניקיון " FL"

כיוון שליטוש יהלום ללא סימני ליטוש חיצוניים נחשב לתהליך ארוך ומורכב , כמעט ואין בכלל יהלומים הנכנסים לקטגוריית " FL " ; לרוב, אין זה משתלם ללטש יהלום  עד לרמה זו , אלא אם כן הוא נדיר במיוחד גם בצבעו ובגודלו . לדוגמא , יהלום במשקל 10 קראט בצבע D , נחשב לנדיר במיוחד ,ומחירו אינו מופיע ברשימת המחירים המוסכמים בעולם . לכן , מחיר יהלום מסוג זה נקבע על ידי המוכר והקונה

next
prev