למד על דרוג והערכת יהלומים על פי 4 פרמטרים

טבעות אירוסין-סוג זהב

טבעות אירוסין-סוג זהב
אז החלטנו לקנות טבעת אירוסין, ואנחנו אפילו יודעים מהו הסגנון, תקציב וסוג היהלום. אבל ישנה דילמה  קטנה; האם הטבעת תהיה מזהב לבן? או שמא עדיף זהב צהוב? ואולי בכלל עדיף זהב ורוד? התשובה היא מעט מורכבת, אך אנו נפשט אותה כך שנוכל לתת מענה לכל הלבטים בעניין הזהב.

נשים מנוגה וגברים ממאדים

ראשית, תמיד צריך לזכור שהטעם של גברים בתכשיטים שונה לחלוטין משל נשים. כלומר, תכשיט שגבר יחשוב שכדאי לו לקנות עבור בת זוגתו, ובעיניו זה יפה, רוב הסיכויים שבת זוגתו לא תחשוב כך. לכן, תמיד עדיף לשמוע דעה נשית בנושא של תכשיטים ואופנה, כאשר אנו קונים עבור בת הזוג. הסיבה להבדלים הגדולים בין טעמן של נשים לטעמן של גברים באופנה נעוצה בדפוסי המחשבות השונות כל כך בין נשים לגברים. לכן כאשר קונים טבעות אירוסין, רצוי לשמוע דעה נשית, ורצוי שזו לא תהיה המוכרת בחנות התכשיטים.

עבור מי הטבעת?

שנית, נזכור עבור מי מיועדת הטבעת, כלומר, ננסה להתאים את הטבעת לפי דפוסים שונים כגון: גיל, מוצא, צבע עור, העדפות אופנתיות, סגנון הטבעת וסוג היהלום. כאשר מדובר בבחורות בגילאי 18-25, ניתן לומר כמעט בוודאות, שהצבע השולט הוא זהב לבן. מעל גיל 25, החלוקה כבר משתנה; טבעות אירוסין בזהב צהוב יותר פופולריות מאשר גילאי 18-25, אך עדיין מייצגות אחוז קטן יחסית מסך רוכשי טבעות אירוסין. יחד עם זאת, ישנם העדפות מגדריות, כאשר לדוגמא, נשים רוסיות מעדיפות זהב צהוב על פני זהב לבן, בעוד שאר האוכלוסיה בארץ מעדיפה את הזהב הלבן. כלומר, יש לקחת בחשבון גם את גיל בת הזוג, וגם את מוצאה. כמו כן, כיום כאשר אופנת הוינטג' תופשת תאוצה, הזהב הצהוב חוזר לאופנה, יותר ויותר נשים מבקשות טבעות אירוסין בזהב צהוב. כאמור, סגנון הטבעת משפיע על צבעה; טבעות וינטג ברובן תמיד ימכרו בזהב צהוב, טבעות אירוסין קלאסיות ,מתחלקות 60-40 כלומר 60 אחוז זהב לבן, ו40 אחוז זהב צהוב. סגנונות חדשים וצעירים יותר, יהיו לרוב בזהב לבן. כמו כן יש תמיד לבדוק את העדפותיה של בת הזוג בבחירת תכשיטים, בגדים ונעליים, כיוון שניתן להסיק מתוכם לגבי הטבעת. אם טבעותיה של בת הזוג הן תמיד בגנון רטרו, וינטג', ועיצובים מיוחדים, ישנו סיכוי גדול יחסית שהיא מעוניינת בטבעת אירוסין עשויה זהב צהוב.

עבור מי  מיועד זהב ורוד?

זהב ורוד ,המכונה לעיתים זהב אדום, מיועד בעיקר עבור עיצובים מיוחדים, וכמעט ואינו נפוץ כמעט בכלל בקרב רוכשי טבעת אירוסין. זהב ורוד מאפיין יותר טבעות שיש להם עיצובים מיוחדים בזהב עצמו ופחות עבור טבעת משובצת יהלום סוליטר מרכזי. רוב העיצובים בזהב אדום מכילים מעט יהלומים או שאינם מכילים יהלומים בכלל, ומשלבים בתוכם עיטורים ופיתוחים של זהב. יחד עם זאת, ישנו אחוז קטן ומצומצם במיוחד הקונה טבעת אירוסין בזהב ורוד' אך הוא זניח מאוד.

לקריאה בהרחבה אודות סוגי זהב



אילוצים כלכליים

דבר נוסף שעלינו לזכור בקניית טבעת אירוסין, הוא התקציב. במידה והתקציב שלנו הוא יחסית נמוך, או לחילופין, אנו מעדיפים לשבץ יהלום גדול בתוך הטבעת, אך התקציב הוא בעייתי, תמיד ישנה אופציה של שיבוץ יהלום בצבע נמוך יותר, בטבעת מזהב צהוב. הסיבה לשיבוץ בזהב צהוב לעיתים נעוצה בצבע היהלום; כאשר צבע היהלום נמוך מידי נעדיף לשבץ אותו בזהב צהוב, וזאת על מנת שלא יוכלו לראות את צבעו הצהבהב של היהלום. כאשר משבצים יהלום בצבע נמוך יחסית בטעת אירוסין עשויה זהב צהוב, היהלום כמעט תמיד יראה לבן, לעומת הזהב הצהוב של הטבעת.

סיכום
טבעות אירוסין-סוג זהב
next
prev